2017年8月13日日曜日

RX3 走行8,600 km レポート英文(Impression of RX3 after 8,600 km mileage)

Impression of RX3 after 8,600 km mileage. (Aug. 11, 2017)
Adjusting of valve clearance of RX3 to improve engine stall has finished after 
8,600 km mileage.(Aug. 3, 2017)
Engine stall does not occur after adjusting valve clearance. Engine feeling is
very good.
Please find another page of trouble shooting of engine stall named “Adjusting of valve clearance of RX3”.

Impression of RX3 after 7,500 km mileage.(One year has passed on Dec.31, 2016)
1) After around over 5,000km mileage, engine stall has occurred sometimes 
while running at any gear position. Frequency of engine stall is 3 or 4 times for 
one day riding for around 200km.

2) Regarding feeling of gear changing, it has still been hard to find neutral 
position. 
Changing touch is stiff and it is not smoothly also. I recommend Zongshen to 
improve gearchanging touch.

Impression of RX3 after 1,500 km mileage. (March 22, 2016)
1) Accuracy of mounting brackets for pannier cases are not good so that some 
minute adjustment is necessary.

2) Steering angle is a little bit narrow. 

3) Seat position is a little bit higher and center of gravity is as well because of 
big 16 L fuel tank, I feel. It seems like a same feeling on HONDA CRF250L.

4) Quality of finish touches (gloss and smoothness) of metal, resin and paint 
parts are a little bit worse than other makers, I feel.

5) Regarding air filter maintenance, lid of air filter is fixed by six bolts but one 
of bolts is existing at blind spot. 

6) It is very hard to find neutral position of gear for the beginning but it is easy 
to find neutral after 1,000km mileage.

7) Regarding LCD display, I feel displayed digital speed is around 10km ahead. 
I am now asking Zongshen about this problem.

8) All lamps are LED lights except number plate light. These are very reliable 
lights system for adventure.

9) High wind shield, total 98L capacity of top case and two panniers, 12V cigar 
socket and USB connector as a standard equipment, these are very useful 
and enough for long touring.

10) Engine condition is getting better after 1,000km mileage. 
Fuel consumption is over 31km/l so that cruising distance is 500km for one 
time refueling.

11) This engine is high rotation type ( max torque is 7,000r.p.m ) so that 
it is necessary to keep turning engine. 

12) Alternator power of RX3 is 300W, normally usage power is 160W. 
Therefore 140W is available for other accessories. This is very excellent 
design as a adventure bike.

13) Document or service manual is not optimum and not latest. It seems 
version management is a little bit poor. Maintenance torque value is minimum 
on the manual. There is small description of metal and rubber gasket 
maintenance interval on manual. 
Therefore, I edited Japanese user manual by reference to third party’s 
manual.(^0^; 

14) Maintenance parts like oil filter, air filter and gaskets and so on have already 
reached in around one month after purchase order. In general, Zongshen’s 
feed back for user’s request is reasonable.

15) Front tire rim size is 18, and rear rim size is 15 tubeless depends on my 
request, but compatible tubeless rear tire 15 may not exist except Cheng shin. 
I might have to consider tube tires setting in near future. 

After all, touch of riding, performance, serviceability and cost are pretty good, 
satisfactory and enough for long touring, I want to keep this. 

In addition to above, it is estimated no one has this RX3 in Japan, 
then there is pleasure to spread this bike in Japan as a pioneer.(^0^;


0 件のコメント:

コメントを投稿